mutfakta ketojenik var!

by @baharloveslowcarb
Herkese merhaba!
@pinoeatshealthy sayesinde basladigim ketogenic beslenme seruvenimi zor sartlarda surdurmeye calistigimi beni instagramdan @baharloveslowcarb olarak taniyanlar her firsatta actigim isyan bayraklarindan, avocado fotograflarinin altina biraktigim acikli yorumlardan belki animsayabilirler 🙂
Yasadigim ulke sartlari sebebiyle kisitli malzeme ile elimden geldigince bu beslenme seklini eglenceli ve uzun sureli uygulanabilir hale getirmeye calisiyorum ve bu bazen gercekten zor olabiliyor.
Ketogenic diyeti ilk arastirmaya basladigimda “Ne yiyecegim ki?” sorusu beni benden almisti ama zamanla alistim sanirim… Saglikli yag denince liste basini kimselere kaptirmayan hindistan cevizi yagi, avocado bir yana dursun kimi zaman taze tavuk, et ve hic bir zaman taze balik bulamadigim, organik diye bir kavramin ne oldugunu bile kimsenin bilmedigi, yogurt alirken icinde pislik var mi diye kapagini acip bakmak zorunda oldugum (evet bunu her yogurt alisimda yapiyorum sasirmayin) bir sistemde ben bunu basarabiliyorsam eminim siz de yapabilirsiniz. Bazen markette uzun uzun etiket okudugum icin garip bakislara maruz kalsam da, Turkiye’den getirdigim hindistan cevizi yagim 2 ayda tukenince karalar baglasam da, duzgun zeytinyagi buldugumda evi market deposuna cevirircesine stok yapmak zorunda kalsam da, avocado, chia tohumu, balik gibi en buyuk yardimcilar da neymis deyip herkesin evinde mutlaka olan malzemeler ile yoluma devam ediyorum.
Eger kararli olup, mutfak tartinizla duygusal bir iliskiye girmeye hazirsaniz tebrikler! Yolun yarisini katetmissiniz demektir 🙂
Ne yenir, ne yenmez, ornek menu konularina bu yazida hic girmeyecegim cunku @pinoeatshealthy` nin bu konulardaki postlari oldukca aciklayici zaten. Benim amacim sizlere bu beslenme seklini surdurebilmek icin cok para harcamaya, havali malzemeler kullanmaya, her ogununuz icin ev halkindan cok baska baska yemekler yapmaya ihtiyaciniz olmadigini anlatabilmek. Kullandiginiz malzemeleri olcerek, kalori ve macrolarini hesapladiginiz takdirde evde her zaman pisirdiginiz tencere yemekleri de gayet ketogenic olabilir.. Kirk yillik kiymali tazefasulye, bir anda ketogenic diyetin bas taci olmayacak tabi ki ama gunluk beslenmenizde diyetinizi bozmayacagi da bir gercek..Ornegin bir tencereye 1 kg fasulye, 100 gr kiyma, 1 sogan,1 corba kasigi salcaya da domates, ve 2 yemek kasigi kadar yag koyuyorsaniz ( miktarlar tamamen ornek verme amacli) butun bu malzemelerin toplam besin degerlerini hesapladiginizda size dusen porsiyonunkini de kolaylikla hesaplayabilirsiniz. Bu ornegi vermemin sebebi de her ogunu esinize, cocugunuza pisirdiginiz yemeklerden ayri olarak programlayip pisirmenin bazen zor gelebilecegini biliyor olmam. Gunluk duzeninizi en az etkileyecek, kendiniz icin pratik yontemler bulursaniz isiniz cok kolaylasacaktir.
Dusuk karbonhidratli sebzelerden yaptiginiz tavuk\et sulu corbalar, icine pirinc koymadan pisirdiginiz ispanak yemegi, Pazar sabahi kahvaltilarin bas taci menemen, ekmeksiz yapacaginiz kofte, seker koymadan pisirdiginiz zeytinyaglilar…Ornekler saymakla bitmez ama genel olarak ketogenic beslenmeye adapte edilmis menuler ile hem yemek pisirdiginiz kisilerin saglikli beslenmesine katkida bulunur, hem de uzun vadede sizi yormayacak bir beslenme aliskanligi edinmis olursunuz. Kural cok net: Istediginizi yiyebilirsiniz, gunluk macrolarinizi asmadiginiz surece! Kahvenin yaninda 1 kare bitter cikolata keyfinden sonsuza dek vazgecmek zorunda degilsiniz yani:)
Tabi ketogenic beslenmeyen, bolca karbonhidrat alan ev halkina yemek yaparken de yaptiginiz yemegin sizin beslenmenize birebir uyacak kadar yagli olmasi da pek dogru degil. Salatanin size dusen porsiyonuna fazladan soguk sikim zeytinyaginizdan ekleyip, ara ogunlerinizde yag macronuzu tamamlayacak sekilde beslenmelisiniz.Yuksek miktarda carb alan kisilere fazladan yag yuklemenin de anlami yok. Akillarini celip yaniniza cekebilirseniz ne mutlu size! Ben basaramadim henuz. Bizim evde hala ocagin bir gozunde pilav piserken bir gozunde karnabahar puresi, firinin bir tepsisinde borek piserken ayni anda diger tepsisinde saglikli dusuk karbonhidratli muffinler pisiyor maalesef…
Umarim bu beslenme seklini mantikli bulan ama cesaret edemeyenlere yardimci olacak fikirler verebilmisimdir.
Blogdaki ilk yazimi tabi ki ev sahibesi @pinoeatshealthy`ye bu blogu actigi ve bu konuda Turkce kaynak olusmasina yardimci oldugu icin tesekkurlerimi sunarak bitirecegim…
Tesekkurler Pino:)
by @baharloveslowcarb
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s