probiyotik alimi

ben kendi secimim itibariyle eczaneden probiyotik tablet almiyorum. bunun birkac sebebi var:

  • tabletlerin sadece 4-6 farkli bakteri icermesi
  • birçoğunun mide asidine dayanamayip bagirsaklara inmeden yok olmasi
  • son kullanma tarihleri yaklastikca bakteri sayilarinin azalmasi
  • tablet yapilirken kullanilan dolgular
  • cok pahali olmalari
  • marka guvenilirligi

bunun yerine bagirsak sagligim icin gerekli probiyotikleri kendim evde hazirladigim kefir, kombucha, fermente turp ve lahana gibi basit gidalardan almayi tercih ediyorum, sadece kefirde bile 50 farkli türde yararli bakteri olmasi, tabletlere kiyasla canli ve aktif bakteriler icermeleri, dogal gidalar olduklarindan mide asidine dayanmalari, sadece probiyotik degerinin yani sira beraberinde gelen sebze ve sut urunlerinin baska birsuru yararlilik icermesi, cok ucuz ve dogal olmalari, evde üretilmeleri gibi bu tercihimin en onemli nedenleri.

dr. mercola ve ekibi probiyotik tablet ve gidalari karsilastirdiginda bir kasik fermente gidada bir kutu prebiotic tablet kadar bakteri bulundugunu (10 milyara karsilik 10 trilyon) test etmisti, internette arastirabilirsiniz, ben bu durumda butcemi bu tabletlerdense vitamin C ya da omega 3 e ayirmayi tercih ediyorum. ancak dedigim gibi bunlar kesinlikle benim tercihim ve sebeplerim siz tablet tercih ediyor olabilirsiniz, herkes kendi vucudunu ve deneyimlerini iyi biliyor sonucta, en iyisi arastirmak ve tablet de alsaniz bu gidalara diyetinizde yer vermek… insan vucudunda 1-2 kg kadar bakteri bulundugu ongoruluyor, bu bakteri populasyonunu kendi yararimiza cevirmek cok onemli.

Leave a Reply

