lorlu, cevizli ve dereotlu kurabiye

saglikli beslenirken arkada birakmak ya da en azindan daha saglikli halini yapmak gereken cok fazla yemek var. pogaca bunlardan biri.

acikcasi yok tam bugday unundan, yok yagsiz peynirle gibi degisiklikler benim gozumde o tarifi saglikli hale getirmiyor, tam bugday ununun beyaz una gore kat kat saglikli oldugunu dusunmuyorum, biri 100 uzerinden 90 sagliksiz, digeri 80, aradaki 10 puan lezzetten odun vermeme sebep degil, arada bir, keyif icin yiyeceksem gidip en beyazini, en yaglisini tercih ederim. tabi her zaman boyle dusunmuyordum, sisli’de calistigim donemde halaskargazi caddesi uzerindeki komsu firindan her sabah tam tahilli pogaca alarak saglikli beslendigimi dusundugum bir zaman vardi, ayni gun icinde simit ve beyaz peyniri ya da ton baligi ve misirli tam tahilli tortilla durumu de saglikli bir ogun zannederdim. neyse ki simdi daha iyi biliyorum, belki 5 sene sonra daha da farkli dusunuyor olacagiz, beslenme ilerleyen bir bilim, bizim de onunla ilerlememiz gerekiyor, ama en azindan 2016’da hala tam tahilli pogacaya saglikli demedigimiz bir noktadayiz.

konumuza donersek gectigimiz hafta yaptigim tarif tabi ki gercek pogaca tadi vermese de yakin bir lezzette ve tertemiz oldu. tarif sadece 3 malzeme, inanilmaz basit ve esime gore ne hikmetse pogaca lezzetinde oldu. zaten onun icin, ofise goturebilmesi icin yapmistim, acil durum atistirmaligi olarak ya da kahvaltiya eslikli olarak da pekala kullanilabilir. ben cok dusuk isida pisirdim icindeki cevizin yagini bozmamak icin, sabriniz yoksa firinin isisini arttirip pisme suresini kisaltabilirsiniz.

TARIF:

bir su bardagi cevizi robotta incecik cektim, uzerine bir su bardagi ev yapimi suyu iyice suzulmus lor peyniri ve kiyilmis dereotu ekleyip tuz ve karabiber atip iyice karistirdim. karisimi buzluga atip 20 dk soguttum ki sekil vermesi kolay olsun. cikarip avuclarim arasinda yuvarladim, firin tepsisine dizip 80°C firinda fan ayarinda 1 saat pisirdim. boyle minik 32 top cikti.

Leave a Reply

