quinoa pilavi

glutensiz besleniyorum, bu direkt olarak bugdaysiz yasam demek. bugday yoksa bulgur da yok malum, ister siyez olsun, ister baska bir cins, her turlu bulgur gluten icerdiginden benim icin “tuketilmeyecekler” sinifinda, genetiginin degismemesi ya da canan karatay’in “siyez bulguru iyidir, ekmek yasak ama lahmacun OKdir” demesi beni ilgilendirmiyor, bulgur = gluten = hayir benim icin. bu nedenle farkli kaynaklardan yararlaniyorum. ithal urun yememek modasi da beni ilgilendirmiyor acikcasi, yerel urunler cok mu guvenilir? organik alabilme sansim olmasaydi dahi quinoa benim icin her daim siyez bulgurundan iyidir, cunku hem gluten icermiyor, hem de oldukca saglikli ve her damak tadina, ekmekten tatliya kadar yakisan bir lezzet. bu nedenle quinoa benim mutfagimda vazgecilmez bir urun, tabak tabak yemedigim icin oldukca uygun, cesitlendirmesi kolay, pratik, hele de su taktikle:

ben bir tam paket quinoyi once bol suyla duruluyor, boylece uzerindeki potansiyel zararli olabilecek saponin maddesinden arindiriyorum. sonra suzulmus quinoayi genis bir tencereye alip zeytinyaginda biraz ceviriyorum, boylece hem kokusu cikiyor hem de varsa aciligi yok oluyor. arkasindan tencereye 1 kap quinoa icin 2 kap soguk su (1 olcuye 2 olcu) ekliyor, kaynadiktan sonra altini kisiyorum. quinoa yumusayip, suyunu cekip pistiginde altini kapatip genis bir tepsiye yayiyorum. sık sık karistirarak sogutuyor, porsiyonluk sekilde buzdolabi posetlerine koyup dondurucuya atiyorum. boylece her daim elimin altinda hazir quinoa oluyor, istedigim gibi kullanabiliyor, surekli haslama isleminden kurtuluyorum. quinoa bu sekilde -18 derecede 4 ay bekliyor.

quinoa pilavi yapacakken once bir tavada istedigim herseyi pisiriyorum, bu sogan, sarimsak, tereyagi, biber salcasi olabilir, organik misir, bezelye ve domates salcasi olabilir, ya da akliniza ne gelirse. arkasindan buzluktan istedigim kadar quinoayi alip tavaya ekliyorum, agzini kapatiyorum ve quinoanin donu cozunup diger iceriklerle beraber ayni sicakliga geldiginde yesillik ve baharatini ekletip altini kapatiyorum. bu sekilde her an elimin altinda yemek hazir, 30 dk quinoa haslanmasi adimini hep es geciyorum.

gorsel: http://www.alterecofoods.com/

2 Comments Add yours

  1. BelkiZ says:

    Merhaba, buzluktan alip direk tencereye buzlu bir sekilde atmak sakincali degilmidir acaba buzunun cozulmesini beklemek gerekmezmi?

    Like

  2. Duygu Özkan says:

    Merhaba, yemekleri önce kaynatıp yahut pişirip sonra dondurmak sağlıklı mı ?

    Like

Leave a Reply

