evde mayonez yapimi

simdi bize senelerce dayatilan yag fobisine inanacak olursak mayonez cok zararli cunku cok yagli. bilime ve yapilan binlerce calismaya inanacak olursak mayonez evde yapildiginda icinde sadece zeytinyagi, limon ve yumurta icerir, bu ucu de birbirinden sagliklidir.

hadi aksi coktan kanitlanmis yagsiz beslenmeyi degil bilimi secelim ve evde mayonez yapalim, gonul rahatligiyla yiyelim.

ev yapimi mayonez ❤

el blenderinizin sigdigindan emin oldugunuz cam bir kavanoz icine bir adet buyuk boy yumurta, bir su bardagindan 4 parmak az hafif bir zeytinyagi ya da avokado yagi, bir yemek kasigi sirke veya limon suyu ve bir cimdik tuz atin. yagi yavas yavas eklemenize gerek yok, tum malzemeleri ayni anda ekleyin. el blendarinizi kavanoza sokun, tabanina degsin tamamen. blenderi calistirin ama oynatmayin, en az 20 saniye kavanozun tabaninda sabit calisacak, sonra yavasca yukari dogru hareket ettirin, en yukari geldiginizde mayonez hazirdir, son bir karissin. ben mayonez kivamina geldiginde sarimsak ve karabiber ekledim, sarimsakli mayonez oldu, ne isterseniz ekleyebilirsiniz, hardal, kekik, baharat… tek önemli püf noktasi blenderi en altta 20 saniye sabit tutup yavasca yukari cikarmak, cok basit yani. blenderi kavanozdan cikarin, kavanozun agzini kapatip direkt dolaba, bulasik da cikmiyor.

yukarida yazilanlari birebir denediniz ama kivami olmadi mi? telas yok, yumurtaniz kucuktur, blenderi cikarmadan bir yumurta daha ekleyin, tekrar en alttan en yukari cikin, bu sefer kesin kivami tutar. benimki sari oldu cunku yumurta sarilarim turuncu ve kocaman. buzdolabinda 2 hafta durur, ama ben 1 hafta tutuyorum, zaten bitiyor.

untitled

icerigini bildiginiz, temiz, ev yapimi, katkisiz mayonez cok sagliklidir, ezik, curuk, seker katkili ketçap in yagsiz diye mayonezden saglikli sanildigi gunler cooook eskide kaldi.

thehealthyfoodie.com‘un tarifinden uyarlanmistir, gorsel de ona ait.

5 Comments Add yours

  1. Ebru says:

    Pınar Merhaba,

    Tarifi denemek için şartları oluşturdum fakat bir türlü kıvamı tutturamadım. Sonra fark ettim ki ”bir büyük boy yumurta” ifadesi eksik olmuş. ”bir büyük boy yumurtanın ”sarısı” olmalı. Gerçi bir alt paragrafta ”benim yumurta sarılarım büyük ve turuncu” yazmışsın ama belki gözünden kaçmıştır diye belirtmek istedim. Tadı şahane 🙂 Teşekkür ederim.

    Sevgiler,
    Ebru

    Like

    1. merhaba ebru, hayir, bir tam yumurta olacak, hata yok. “benim yumurta sarilarim büyük ve turuncu” derken renginin sariliginin sebebini belirtmek istemistim. kivam konusu yumurtanin buyukluguyle alakali oluyor, bir tam yumurta ya da sadece sarisini ekleyince duzeliyor. sevgiler.

      Like

  2. Fatime Selami says:

    Merhaba Pinar Hanim,
    Yumurtanin cig (çiğ) olması sorun yaratmaz mı?
    Tum oaylasimlariniz icin cok tesekkurler. Sevgiler.

    Like

  3. AYFER says:

    Yaptım harika oldu kıvamı da öyle, mayonez alamıyordum ne zamandır elim gitmiyordu markette almaya. Herkese bu tarifi söylüyorum 🙂
    Çok teşekkürler..

    Like

  4. didem says:

    İlk defa denememe rağmen harika oldu bu kadar kolay ve pratik bir şekilde mayonez yapabileceğim hiç aklıma dahi gelmezdi. Paylaşımınız için teşekkürler 🙂

    Like

Leave a Reply

