birkac basit oneri

“saglikli beslenmek istiyorum ama cok fazla ses cikiyor, kafam karisiyor, nereden baslayacagimi bilemiyorum” diyorsaniz birkac onerim var:
– zerdecal ve karabiberi yaptiginiz her yemege ekleyin, hucrenizi DNA hasarindan koruyun.
– organik hindistan cevizi yagi alin, her gun bir kasik tuketmeye calisin, ister cig ister pismis.
– zeytinyagi, hindistan cevizi yagi, tereyagi, safyag hariciyle yemek yapmayin, tohum yaglarini evinizden cikarin.
– herseyi organik almak zorunda degilsiniz tabi ama mumkunse hayvansal gidalarinizi temiz alin, ozellikle market tavugu ve yumurtasi tuketmeyin.
– cig ve pismis sebze tuketiminizi arttirin, mumkunse bir slow juicer a yatirim yapip suyunu icin.
– her gun bir porsiyon meyve yemeye, bunu da erken saatte yapmaya gayret edin.
– gec saatte yemek yemeyin, siz gece uyurken kendini tamir etmesi gereken vucudunuzu sindirimle mesgul etmeyin.
– saglikli yaglardan bol tuketin, kalori yalanini unutun.
– bol baharat kullanin, avokado, quinoa gibi saglikli tatlari mutfaginiza sokun.
– hergun en az 1 gram omega 3 destegi almaya alisin.
– fermente sebzeler, ev yogurdu ve kefiri gunluk tuketin.
– islenmis urun satin almayin, etiket okuma aliskanligi edinin.
– bitkisel diye saglikli olarak pazarlanan soya urunlerinden uzak durun.
– unlu, sekerli besinleri cok kisitli tuketin, gluten tuketimini en aza indirin.
– her uzman gecinenin gercekten uzman olmadigini, egitim almanin kisiyi bilir kisi yapmadigini, konunun zayiflamaktan coktan gectigini, odagi kilo verdirmek, “4 haftada 3 kilo verdik, danisanim gelirken bana incir getirmis, 2 beden kuculduk, ekmek yemezseniz ölürsünüz, corba degisim hakki, yarim simit esittir 4 dilim ekmek ama ekmegin bagirsaga yaptigi ya da simitin ustundeki pekmezin yanmasiyla ortaya cikan HMF konusuyla isim yok cunku konumuz sadece kilo” olan kisileri dinlememeyi ogrenin, bol okuyup kendinizi egitin, guvenilir doktorlarin kitaplari 10-20 tl ye her yerde.
– herkes icin tek bir dogru olmadigini, yasam tarzi ve saglik durumuna gore biri icin iyi olan birseyin digeri icin kotu olabilecegini, karsilastirma yapmadan bol okuyarak ve uygulayarak kendi dogrunuzu bulabileceginizi, saglikli beslenmek icin kitap okumak haricinde kimseden dunya para verip yardim almaniza gerek olmadigini, o parayi omega 3 ve hindistan cevizi yagina harcayabileceginizi unutmayin 🙂

Advertisements

10 Comments Add yours

  1. nipv35 says:

    Çok güzel bir yazı olmuş, tebrikler.
    Bu ara beslenme türlerinin temsilcileri veya uygulayıcıları arasında hafif bir tartışma var galiba, insan kendine uygun beslenmeyi seçmeli.
    Benim de omega lara takıntım
    var, o kadar içtim de ne oldu diyorum😂😂😂😂😂

    Like

  2. nalanguler says:

    Kuzum ,yeni yazılarınızı mail yoluyla haber alabilmem için ne yapmalıyım?Lütfen yazınız .

    Like

  3. füsun says:

    yazınızı çok beğendim .. beslenme seklimi değiştirmem gerektiğini emin oldum.teşekkürler..

    Like

  4. Duygu Aynur says:

    omega 3 ne kullanıyorsunuz?

    Like

  5. Yildiz Onder says:

    Allah razı olsun emeğinize sağlık! Çok beğenerek okuyor takip ediyor ve bilgileniyorum. Sevgiler

    Like

  6. Ebrar Kurtuluş says:

    Sağlıklı beslenmek için kitap önerebilir misiniz?

    Like

  7. Aylin Koen says:

    Pınar Hanım merhaba,

    Öncelikle hazırladığınız bu harika blog için sizi kutluyor ve teşekkür ediyorum.
    Ben de içeriğindeki tüm bu konuları takip ediyor ve birçok siteden bilgilenmeye çalışıyorum. Ciddi emek ve zaman gerektiriyor. Siz tümünü süzgeçten geçirip, çok net ve görselliği de çok yüksek bir çalışma yapmışsınız. Elinize sağlık.
    Gerek benim ulaştığım sitelerde, gerek sizin yazılarınızda, benim için net olmayan çelişkili konular var. Bunları sizinle paylaşmak ve fikrinizi sormak isterim mümkünse:

    – PATATES: Carb değerleri listesinde en yukarlarda olduğu için keto beslenmede yer almıyor ancak alkali beslenmede ve leaky gut tedavisi için 1 numarada. Viva Mayer’ciler tüm yemeklere “Patates sosu” koyuyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz? Bu uygulama Ketosis’ten çıkartır mı?

    – KİNOA: Kinoa/Keto ile ilgili çok çelişkili bilgilere rastladım, çok sevmeme rağmen bu sebeple yemiyorum. Carb hesapları doğru yapılmış, rastladığınız en güvenilir tablo hangisi? Çok çelişkili tablolar olabiliyor.

    – CASHEW – PEANUT : Bu ikilide de çelişki var. Bir çok okuduğum sayfada cashew’yu diğer kuruyemişlerden ayırıyor ve çok yüksek carb değeri ile yasaklar listesine koyuyorlar. Görüyorum ki siz kullanıyorsunuz. Ancak diğer listelerde yenilmesi özellikle tavsiye edilen peanut’ta sizde yasaklı listesinde?

    – TOHUMLAR : Susam, keten tohumu, chia ve badem unu ile dehydratorda yaptığım krakerler artık benim ekmeğim. Bunları mutlaka filizlendirerek kullanıyorum. Ancak bu Lectin fazlası konusu canımı sıktı. Bu konuda daha fazla okuyabileceğim önerebileceğiniz yayınlar var mı? Siz ne düşünüyorsunuz?

    Like

  8. Sümeyye says:

    Merhaba. Organik ve güvenilir bir Hindistan cevizi yağını nerden temin edebilirim?

    Like

  9. nilgün güven says:

    Öylesine güzel ve doğru anlatmışsınız ki, sizler gibi olanların sayısı artsın umarım.

    Like

  10. sezgi says:

    Merhaba
    Evde kurutucu bir firinim yok.
    Evimdeki normal firin ile bunu nasil yapabilirim?
    Oneriniz var mi?
    Tesekkuler

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s