saglikli agiz bakimi

agiz temizligi rituelimi her paylastigimda florursuz dis macunu, oil pulling ve dil temizligi hakkinda bircok soru aliyorum. hepsini kisaca burada anlatayim:
1. florursuz dis macunu kullaniyorum cunku arastirdigimda florur hakkinda ogrendiklerim beni buna mecbur birakti. bircok dis hekiminin florure negatif bir bakisi olmadiginin bilincindeyim ancak amalgam dolgu da negatif bakis acisi almiyordu uzun yillar ve hatta hala almiyor bircoklari tarafindan ama amalgamla alakali da bircok sikinti var, hatta amalgam dolguyu kontrollu cikaran dis hekimlerimiz var. polemik cikmasini istemiyorum ancak benim dis hekimim bana florursuz macun oneriyor ve ben okuduklarimdan sonra florurun yanina dahi yanasmiyorum, size de kendi arastirmanizi yapmanizi tavsiye ederim.
2. oil pulling bir kasik yagin agza alinarak 5-20 dk calkalanmasi islemi. cok cok eski bir yontem, yararlari kanitli. blogumda @alternatitipuzmani canim ferah’in bir yazisi var, kisaca genel vucut detoksundan dis ve dis eti sagligina cok buyuk pozitif etkileri olan bir uygulama. ben hindistan cevizi yagi ile yapiyorum, farkli yaglar da kullanilabilir.
3. dil temizligini ben bakir bir aparatla yapiyorum, illa bakir olmasina gerek yok. plastik kullanmayi sevmedigimden eskiden de kasikla yapardim, onemli olan dil uzerindeki beyaz bakteri ve salya tabakasini oradan hafifce kazimaniz, bakirin antibakteriyel etkisi bir arti sadece, bir de kaynar suya konuyor. bunun da yine genel vucut detoksundan dis ve dis eti sagligina cok iyi etkileri var, agiz kokusu ve dis curumesi nedeni bakterilerin %50si dil uzerinde cunku. en belirgin ozelligi sabah agiz kokusuz ve kotu bir tat olmadan uyaniyorsunuz. uygulama cok basit, dilinizi disari uzatip kullandiginiz aparatla birkac kez beyaz film tabakasini siyirin.
ben uyaninca birsey icmeden once sirayla oil pulling, dis fircalama ve dil siyirma yapiyorum.

Leave a Reply

