saglikli ve genc gorunen bir cilt icin nacizane oneriler

kendimi paylasmayi cok sevmiyorum. paylasimlarimin nasil gorundugum, neye benzedigim, giyimim ve goruntumle alakasi olmadigini dusunuyorum. “boyle yerseniz boyle gorunursunuz” seklinde paylasimlar beni cok rahatsiz ediyor, karatay hoca yasini gosteriyor diye ona sagliksiz besleniyor diyemeyiz, yuzunde onlarca operasyon olan, hatta ellerine dahi dolgu yaptiran ancak kendini savundugu beslenmeyi uyguladigi icin genc gorundugunu iddia eden doktor da bana samimi gelmiyor, bana uzmanlarin bilgisi lazim, goruntuleri degil. ancak cok uzun zamandan sonra  gecen haftalarda yuzumu paylasinca cilt bakimi ve kirisik onleme konusunda cok soru geldi, cevaplamak isterim. tesekkurler, evet henuz (masallah) cildimde kirisik ya da baslangici yok. zaten kirisik icin 33 bence erken bir yas olsa da etrafimda 20 yasinda bile cildinde cok ciddi kirisik olan insanlar var. bunun bence sebebini ve ben ne yaptigimi paylasayim. genetik olarak cok sansli degilim ama seker ve cok fazla hayvansal gida tuketmedigim icin AGE (advanced glycation end products/sekerlenmis son ürünler) olusumum sinirli diye dusunuyorum. AGE icin dr. aysegul coruhlu’dan geliyor: “seker’in en sevdigi sey, vücutta en çok bulunan protein olan kollajene saldırmaktır. kolajen cildin ve eklemlerin ana maddesidir. sarkan cilt, kırısıklıklar, selülit bu sebeple olur. kollajen dısında damar çeperi hücreleri, iç organlarındaki düz kaslar, bagısıklık hücreleri, akciger, böbrek, karaciger, beyin hücrelerini sever. yani damar sertligi, böbrek hastalıgı, alzheimer gibi ciddi hastalıklarda glikasyon hasarına baglıdır. seker, uhu gibi, kendini vücut proteinlerine ve lipidlere yapıstırır. bu yapışma sonucu iki tarafında dogal yapısı bozulur.” genetik ve beslenme sayesinde dusuk AGE olusumu disinda yagli bir cildim var ve ben surekli avokado, hindistan cevizi, kusburnu yagi ile guresecek gibi yaglaniyorum. ten makyaji yapmiyorum, hatta gunluk hayatta hic makyaj yapmiyorum, cekistirerek goz makyaji temizlemem. kimyasal iceren urunlerle cildimi yikamiyorum, iki gunde bir yastik kilifimi degistiriyorum, 11de uyumus olmaya ozen gosteriyorum, sukur ki insanlari onemseyen, sikintim olursa buyuten birisi de degilim, dusundugumu karsimdaki insana soyler, icime atmam, bence bunlar ana yaslanma sebebi, arsizlik dogal botoks. bir de kemik suyu ve kolajen aliyorum. TRde satilan solgar uzerinde ne yaziyor bilmem ama benim neocell gunluk 6000 mg dese de ben arada bir 2000 aliyorum. “alalim mi?” sorusuna cevap haddim degil, siz arastirmalisiniz.
ha, yanlis anlasilmasin, yaslanmak tabi ki sorun degil, ancak saglikli yas almak ciltten belli oluyor, ciltte gorduklerimiz genelde iceride olanlarin bir gostergesi, dikkat etmek gerek ♥️

Leave a Reply

