duzenli tuvalet aliskanligi icin

kabizlik yagsiz beslenmelerde, yeterli lif alinmadigi zamanlarda, yararli bakterilerin bagirsaktaki sayilari aleyhlerine degistiginde ve bazi hastaliklarda sık gorulen bir durum. saglikli bir insanin gunde en az bir kere tuvalete cikmasi gerektigi soyleniyor, vucutta uzun sure diski tutmak sagliga zararli.

bu durumda bagirsaklari calistiran seylere beslenmede agirlik vermek gerek. eger saglikli yagdan kalorili diye kaciyorsaniz mesela, kuru kayisi kopan bacaga yara bandi yapistirmak gibi. sebze yemiyorsaniz, kuru kuru gidalarla geciriyorsaniz gununuzu, yine ayni. sabahlari sigara icmeyi kabizliga care diye tavsiye seklinde okudugumu dusunursem gerci… kabizlik, uzun sureli ishal, gaz, siskinlik, bunlar hep vucudun bize verdigi sinyaller. burada gastroenteroloji uzmanimin anlattigina gore IBS nezle gibi, herkese IBS teshisi konuluyor, gercekten IBS olana da, bir hafta tuvalete cikamayana da. peki ne yapmali? doktor degilim ama bana yararli gelen seyleri paylasabilirim, uzun zamandir her gun, gunde 2-3 defa, ayni saatte tuvalet ziyaret eden ve buraya bazen gunlerce tuvalete gidemedigim icin kolonoskopi dahil turlu islemden gecerek gelmis biri olarak beni bunlar rahata kavusturdu:

• probiyotik: kefir, kombucha, fermente lahana, elma sirkesi, probiyotik haplar, tozlar. sadece tek cins degil yani, cesit cesit, ev yapimi. ne kadar farkli kaynak, o kadar farkli bakteri
• sekerli beslenmemek: buna hindistan cevizi sekeri, bal, pekmez de dahil, kotu bakterileri beslememek
• bol saglikli yag: bagirsaklari calistiran yegane seylerden biri yaglar, dukan, SC tarzi diyetlerde kabizlik bundan
• bol su: icinize oturmayan, hareket eden gidalar icin
• bol lif/prebiyotik: sebze, meyve ve gerekirse resimdeki gibi ekstra lif kaynaklarindan, iyi bakterileri beslemek icin
•bagirsak duvarini saglikli tutmak: asagidaki postlarda uzun uzun yazdş

bagirsaklarin tum vucudu kontrol ettigi, asil patronun beyin degil bagirsak oldugu ortaya coktan cikti. saglikli beslenmeden kahveden, kuru meyveden medet ummak yerine gercekten saglikla sindirim yapmak, duzenli tuvalete cikmak -ozel bir hastaliginiz yoksa- yukaridaki kadar basit…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s